Wilt u eens kennismaken? Maak een afspraak

Een eigen bedrijf starten

U wilt een eigen bedrijf gaan starten of u bent net gestart met een eigen bedrijf. In zo’n eerste periode of jaar komt er van alles op u af. U moet er voor zorgen dat u klanten binnen haalt en geld gaat verdienen. U hebt misschien een pand nodig waarin u gaat werken of spullen gaat verkopen. U bent druk met de aankleding, maar ook met inventaris. Daarnaast wilt u ook graag dat uw administratie goed op orde is. U kent waarschijnlijk de ‘horror’ verhalen van starters die na een paar jaar op eens flinke bedragen aan de belasting moesten (terug) betalen. U wilt dit natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen. Als starter kunt u het geld goed gebruiken. Met welke zaken moet u rekening houden wanneer u start met een eigen bedrijf? En wat kan Wansink & Partner voor u betekenen?


Beginfase

In de beginfase van uw onderneming moet u veel keuzes maken. Welke rechtsvorm kiest u? Hebt u een starterskrediet nodig? Zo ja, waar gaat u investeerders vinden? Voordat u start met uw onderneming is het verstandig om eerst een ondernemingsplan te maken. Zeker wanneer u start vanuit de WW. Dit is uw eigen inspiratiebron voor de toekomst, maar kan ook handig zijn wanneer u financieringsaanvragen doet. Wanneer u klaar bent met uw ondernemingsplan schrijft u zich in bij de Kamer van Koophandel. Uw aanmelding bij de belastingdienst doet de KvK automatisch voor u.

“Samen de meest ideale oplossing vinden” 


"Mensen met elkaar verbinden door partnerschap"

Administratie

Het is belangrijk om direct een goede basisadministratie te hebben. Wanneer u bijvoorbeeld als zelfstandige start, hebben wij speciale online administratieprogramma’s waarmee u makkelijk en snel zelf uw administratie op orde kunt houden. Het programma scant en herkent uw facturen en kan deze ook verwerken. Wij controleren periodiek of uw boekhouding klopt en of uw belastingen goed zijn verwerkt.


Belastingen

Als ondernemer bent u verplicht om belastingaangifte te doen. Daarnaast wilt u misschien weten of het verstandig is om een auto voor de zaak te nemen. En komt u in aanmerking voor bepaalde aftrekken, zoals de startersaftrek of de zelfstandigenaftrek? Wat is een voorlopige aanslag? Welke gevolgen hebben de inkomsten van uw onderneming voor eventuele toeslagen die u nu ontvangt? Wat is een VAR-verklaring en hebt u die nodig? Kortom: als starter komt u verschillende zaken tegen die u goed wilt regelen.

“Samen de meest ideale oplossing vinden” 
“Uw partner voor de lange termijn” 

Wilt u graag goed van start?


Wij helpen starters graag op weg. Ons doel is dat u vooral bezig kunt zijn met uw onderneming. De administratie kunt u aan ons over laten. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.

Wilt u eens kennismaken? Maak een afspraak
“Uw partner voor de lange termijn” 

Nieuwsbrief

Wilt u op de hoogte blijven?
Meld u nu aan

Laat ons u terugbellen

Wilt u graag worden teruggebeld?
Bel mij terug